Föreningen

Bostadsrättsföreningen Tilhöjden är en ekonomisk förening vars ändamål är att främja medlemmarnas ekonomiska intressen genom att i föreningens hus upplåta bostadslägenheter och lokaler under nyttjanderätt och utan tidsbegränsning.

Föreningens hus byggdes av Ohlsson & Skarne/Skanska åren 1992-93 och belönades med arkitektpris när de var nybyggda.

Du hittar både ungdomar i tjugoårsåldern, många barnfamiljer och  äldre pensionärer i föreningen.

På fem minuters gångavstånd från området har vi fina skogar med naturreservat, Upplandsleden och promenadstråk. Lika nära är det ner till Garnsvikens strand. På några minuters gångavstånd finns också daghemmet Munkebo, S:t Gertruds grundskola och busshållplats för bussar till Sigtuna, Märsta och Arlanda.

Sigtuna centrum ligger på ca 2 kilometers promenadavstånd och det finns gång & cykelväg utmed Mälaren hela sträckan.

Föreningen förvaltas av styrelsen. Målsättningen är att tillvarata medlemmarnas ekonomiska intressen genom att sköta förvaltningen på ett sätt som är hållbart både på kort- och längre sikt. Det innebär att styrelsen strävar efter att; hålla nere föreningens löpande kostnader, investera klokt i energibesparande teknik samt underhålla fastigheterna så att deras värde bevaras. Genom att sköta den ekonomiska förvaltningen på ett uthålligt sätt så uppnår vi en ekonomisk stabilitet, vilket vi tror gynnar föreningens medlemmar.

Två gånger per år brukar föreningen ha städdagar. Då gör alla medlemmar en gemensam insats för att ta hand om skötseln av gemensamma grönytor och lokaler. Även i övrigt så uppmuntras föreningens medlemmar att hjälpa till med skötseln av föreningen, var och en efter sin förmåga. Genom att ta hand om och hjälpas åt med underhållet av föreningens fastighet så kan vi hålla nere våra kostnader, vilket gynnar medlemmarnas ekonomiska intressen.