Avgifter & andelstal

Nedan hittar du information om föreningens avgifter och lägenheternas andelstal.

Årsavgiften som medlemmarna betalar används för att täcka föreningens löpande kostnader samt avsättning till fond för fastighetunderhåll(s.k. yttre fond). Utöver årsavgiften tar föreningen för närvarande ut avgift för hyra av parkeringsplats, carportplats, överlåtelser samt pantsättningar.

I årsavgiften ingår vatten, värme, tvättstuga samt bredband 250 Mb(uppströms), digital TV Silver Flex och abonnemang fast telefoni från Tele2. Hushållsel ingår inte i avgiften.

Årsavgiften betalas månadsvis i förskott. Avgiften ska vara föreningen tillhanda senast den sista vardagen i månaden före den som avgiften avser.

Notera att föreningen inte skickar ut några inbetalningsavier. Det åligger varje medlem att utan anmodan betala in avgiften i tid.

Månadsavgiften och övriga avgifter, t.ex. för parkeringsplats, inbetalas till föreningens bankgirokonto 5084-1444.

Som meddelande till mottagaren anges lägenhetsnr samt nr på eventuella p-platser/carportplatser.

Överlåtelseavgiften och Pantsättningsavgiften ska utan anmodan inbetalas till föreningens bankgirokonto senast tillträdesdagen vid överlåtelser respektive dagen då pantsättningshandlingar har undertecknats hos banken.

Vid frågor angående månadsavgiften så kontaktas i första hand föreningens kassör.