Samfällighetsföreningen

Området där BRF Tilhöjden ligger är uppdelat i tre delar. En del av området utgörs av hyreslägenheter som ägs av Sigtunahem, en del utgörs av de friköpta parhusen(de jämna numren på Gnejsvägen) och en del utgörs av Tilhöjdens bostadsrättsförening. Dessa tre fastighetsägare har bildat samfällighetsföreningen Til2 för att förvalta den egendom som ägs gemensamt.

Samfälligheten Til2 äger och förvaltar samlingslokalen (den röda envåningsbyggnaden som ligger mitt i området), den intilliggande stora lekplatsen och skogspartiet, den gångväg som går förbi lekplatsen samt den gångväg som går uppifrån korsningen Gamla landsvägen/Tilsvägen och ner till vändplanen på Gnejsvägen, belysningen utmed dessa gångvägar samt det markstycke som ligger mellan Gnejsvägen 40 och vändplanen på Glimmervägen.

En sektion i samfällighetsföreningen utgörs av den undercentral för värme och vatten som ligger i samma byggnad som tvättstugan mitt emot Gnejsvägen 57. Denna sektion ägs av Tilhöjden och Tildalen, ej av Sigtunahem.

Samfälligheten Til2 har en egen styrelse med representanter för de tre ägarna. Samfällighetens styrelse har till uppgift att sköta förvaltningen av den gemensamt ägda egendomen.

Samlingslokalen kan hyras av de som bor i de tre ägarnas fastigheter. I samlingslokalen finns det också en bastu som kan hyras. För att hyra lokalen eller bastun så kontaktas samfällighetens lokalansvariga.